2019 Promosyon Ürünleriniz Hazır Mı?
2019 geliyor, yoksa siz hala promosyon ürünlerinizi seçmediniz mi?
Reklam sadece afiş, billboard gibi yüzeysellik ile tanımlanmamalı. Sektörün ya da ürünün somut bir eylemi olmalı. Kaldı ki bir parfümün kokusuna bakmadan almayız veya tadından tereddüt ettiğimiz yiyecekleri yemek istemeyiz.
Sektörler, ürünlerinin reklamını yaparken promosyon ürünlerinden yararlanarak sadık müşteri portföyü oluştururlar. Promosyon ürün seçimi yapılırken ise mümkün olduğunca müşteriye en uygun ürünlerden yana tercih yapılmalı ve verilecek ürün maddi anlamda çok ucuz dahi olsa özellikle kullanıcıyı memnun edecek düzeyde olmalıdır. Bu sayede kazanç çıtası artar ve alıcıyı harekete geçirerek somut ürünlerle somut müşteri topluluğu kazanılır.
Promosyon ürünler markanıza neler katar gelin birlikte inceleyelim.
Markanızın Hızlı Tanınmasını Sağlar
Promosyon ürünleri tüketicinin markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi, logonuzu tanıyarak hatırlamalarını sağlar. Örneğin; bir fast food zinciri olan markanın, logosunu gördüğünüzde ismini ve yaptığı işi hatırlarsınız. Bir araştırma, tüketicilerin %89’unun son iki yıl içerisinde aldıkları bir promosyon ürününden, reklam verene geri dönüş sağladıklarını belirtiyor.
Markanızı Akılda Kalıcı Kılar
Tv veya afiş reklamları insanların gözünden birkaç saniyede geçiverir. Ancak promosyon ürününüzü hediye ettiğinizde çoğunlukla uzun zaman kullanılır ve sürekli göz önündedir. Yine bir araştırmaya göre, katılımcıların %76,1’i son 12 ay içerisinde aldıkları promosyon ürünlerindeki reklam verenin adını hatırlayabilmektedir.
Kartvizitiniz Olarak Çalışır
Kartvizitler markanızı ve sizi tüketicilere tanıtmaktadır. Promosyon ürünleri de az çok aynı görevi görür fakat daha iyi sonuçlar verir. İşinizle ve sektörünüzle ilgili hediyeler dağıtırken, aslında işletmenizi potansiyel tüketicilere tanıtıyorsunuz demektir. Promosyon ürünlerinde logonuzun yanı sıra, iletişim bilgilerinizin de olabileceğini unutmayın.
Müşteri Bağlılığı Sağlar
Hedef kitleniz ürünlerinizi sıklıkla satın almalıdır. Promosyon ürünleriniz ne kadar kaliteli ve kullanılabilir olur ise, hedef kitlenizde sizin ürünlerinizin de kaliteli ve kullanılabilir olduğu algısı oluşacaktır. Bu şekilde pazarlama kampanyanız, hedef kitleye daha fazla etki edecek ve markanızın profilini yükseltmeye yardımcı olacaktır.
Yani kısacası Promosyon size maliyetlerinizi düşürmenizin yanı sıra müşterileriniz ve onların müşterileri arasında köprüler kurar. Müşteri ilişkilerinizde sıcak, samimi ve aynı zaman güvenilir bir ortam oluşturur.
Bu yüzden tanıtımda “promosyon” vazgeçilmezdir.
Bu sebepten ötürü promosyon ürünleri gün geçtikçe çok daha fazla talep görmekte ve promosyon anlayışı daha da büyümektedir.
Promosyonun en önemli artısı ise baskısını yaptıracağınız ürünü devamlı kullanılacağı için logonuz devamlı göz önündedir ve ilgili sektörde marka olmak adına oldukça yararlı bir etkendir.